Scrap Addict
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scrap Addict

Scrap Addict is een gezellig forum waar je over scrapbooking kan kletsen en vragen kan stellen. Meld je aan en klets gezellig mee!
 
IndexPortaleGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Welke camera?

Ga naar beneden 
+8
Linda
marielle
Marga
Tammietam
Jacqueline
monique
Marinda
nicole stoute
12 plaatsers
AuteurBericht
nicole stoute
Scrap Addict Princess
nicole stoute


Aantal berichten : 327
Leeftijd : 50
Woonplaats : Wassenaar
Registration date : 09-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1ma mei 19, 2008 4:49 pm

Wij zitten er over te denken om een spiegelreflex camera aan te schaffen.

Welke hebben jullie en bevalt de camera, het is namelijk niet een bedrag
wat je even zo ophoest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marinda
Scrap Addict Diva
Marinda


Aantal berichten : 108
Leeftijd : 41
Woonplaats : Friesland
Registration date : 09-05-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1ma mei 19, 2008 6:48 pm

Ik zou voor de Canon EOS 400D gaan
die wil ik namelijk zelf ook graag in de toekomst aanschaffen
of als die er al is de vernieuwde versie Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
monique
Nuts about Scrap Addict



Aantal berichten : 1167
Woonplaats :
Registration date : 03-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1ma mei 19, 2008 8:11 pm

geen spiegelreflex hier, maar een heerlijk gewoon digitaal toestelletje
zo in de tas mee, en maakt prima foto's
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacqueline
Scrap Addict Team
Jacqueline


Aantal berichten : 798
Leeftijd : 52
Woonplaats : Apeldoorn
Registration date : 04-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1ma mei 19, 2008 9:22 pm

Ik heb een spiegelreflex camera.......super ding ik heb er wel een extra grote lens bijgekocht.
Ik moet wel zeggen dat de camera erg onbenullig is........het is niet altijd even handig om hem bij je te hebben Embarassed .
Maar mocht ik ooit weer voor een nieuwe camera gaan dan ga ik zeker weer voor een spiegelreflex ook omdat er een zeer snelle sluitertijd op zit wat voor mijn erg belangrijk was omdat ik vaak paarden fotografeer Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://moederjohan.web-log.nl/
Tammietam
Scrap Addict Queen
Tammietam


Aantal berichten : 779
Registration date : 03-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1ma mei 19, 2008 10:25 pm

Ik heb ook de 400D.. super camera.. wel moet ik nog een lens erbij kopen maar dat ga ik binnenkort doen..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://tammiescrapt.web-log.nl
Marga
Scrap Addict Diva



Aantal berichten : 134
Leeftijd : 63
Registration date : 05-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1ma mei 19, 2008 11:24 pm

Ik zou eens op de site van Kieskeurig kijken. En dan vooral bij de beoordelingen. Je kunt daar invullen hoeveel je ongeveer wilt besteden en dan rollen er genoeg keuzes uit.
Reviews van gebruikers vind ik persoonlijk meer doorslaggevend dan van tijdschriften etc. (i.v.m. reclame inkomsten zijn die niet altijd helemaal objectief)
Ik ga je geen merk aanpraten want iedereen heeft zo zijn voorkeuren en elk merk heeft voor en nadelen.
Het ligt er ook aan, wat verwacht je ervan, en wat wil je ermee.
Je hebt namelijk ook hele goede compactcamera's waar je heel veel mogelijkheden mee hebt en die kosten vaak de helft minder. Bovendien hoef je geen losse lenzen aan te schaffen, die vaak erg duur zijn als je goede kwaliteit wilt.
Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://scrapsomemore.blogspot.com
marielle
Nuts about Scrap Addict
marielle


Aantal berichten : 1316
Leeftijd : 45
Woonplaats : Deventer
Registration date : 03-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1di mei 20, 2008 12:41 am

Ik heb zelf de Canon EOS 450D en die bevalt echt heel goed! Het is wel even een aanschaf, maar dan heb je ook wat!!
Succes met je keuze!

Groetjes,
Mariëlle
Terug naar boven Ga naar beneden
Linda
Scrap Addict Team
Linda


Aantal berichten : 1024
Leeftijd : 46
Woonplaats : Loosduinen
Registration date : 23-11-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1di mei 20, 2008 5:18 pm

ik heb de nikon D60 supercamera! ben er helemaal blij meer en wil niet meer terug naar een compactcamera. succes met kiezen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://stuff4kidz.marktplaza.nl
angelina
Scrap Addict Queen
angelina


Aantal berichten : 448
Woonplaats : arnhem
Registration date : 04-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1di mei 20, 2008 7:09 pm

Ik heb een sony h (even kwijt) en die bevalt prima, 12 x zoom, en
goede service, had laatst een probleempje, en dat is netjes verholpen, had extra garantie gelukkig, want ik heb hem nu twee jaar, en dit is de eerste keer dat er een fout is.

Bij spiegel reflex zou ik wel een cursus doen, aangezien er zo ontzettend veel mogenlijkheden zijn. En anders zou het gewoon zonde zijn.

Ik wil zelf nog een klein cameratje, die lekker in de tas kan, of in je jaszak, deze sony is al zo'n toestand om mee te nemen, en voor even als je toevallig ergens bent, wil ik nog een kleintje.

Succes met kiezen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sheila
Admin
Sheila


Aantal berichten : 1565
Leeftijd : 45
Woonplaats : Voorburg
Registration date : 19-11-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1do mei 22, 2008 11:24 am

Binnenkort ga ik een canon 450D kopen....voor mijn gevoel lijkt me dat de beste...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sheilscrapdebiel.web-log.nl/
nicole stoute
Scrap Addict Princess
nicole stoute


Aantal berichten : 327
Leeftijd : 50
Woonplaats : Wassenaar
Registration date : 09-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1do mei 22, 2008 12:56 pm

Het wordt waarschijnlijk de Nikon D60. We hebben gisteren even de verschillen bekeken tussen de Canon EOS 400D en de Nikon.
Wij kwamen erachter dat de Nikon iets gebruiksvriendelijke was.

Nu nog even wachten op de centjes en dan aanschaffen lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jacqueline
Scrap Addict Team
Jacqueline


Aantal berichten : 798
Leeftijd : 52
Woonplaats : Apeldoorn
Registration date : 04-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1do mei 22, 2008 9:00 pm

Ooooh gaaf Nicole.........ben heel benieuwd straks naar je prachtige foto's Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://moederjohan.web-log.nl/
Marga
Scrap Addict Diva



Aantal berichten : 134
Leeftijd : 63
Registration date : 05-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1do mei 22, 2008 10:49 pm

Dat is een hele mooie keus, heel veel plezier ermee!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://scrapsomemore.blogspot.com
Hanneke
Scrap Addict Team
Hanneke


Aantal berichten : 1655
Leeftijd : 40
Woonplaats : Ommen
Registration date : 03-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1vr mei 23, 2008 12:47 am

Hier komt heel waarschijnlijk zeer binnenkort ook een Canon EOS 450D, er komt dan ook een andere lens bij met stabilisator, dat vind ik wel belangrijk Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://scraps-n-stuff.blogspot.com/
Anita
True visitor of Scrap Addict
Anita


Aantal berichten : 71
Leeftijd : 48
Woonplaats : Ommen
Registration date : 19-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1vr mei 23, 2008 9:00 pm

nicole stoute schreef:
Het wordt waarschijnlijk de Nikon D60. We hebben gisteren even de verschillen bekeken tussen de Canon EOS 400D en de Nikon.
Wij kwamen erachter dat de Nikon iets gebruiksvriendelijke was.

Nu nog even wachten op de centjes en dan aanschaffen lol!

Ik heb de Canon EOS 400D en het voordeel daarvan is dat hij sensorcleaning heeft en je dus niet steeds weer naar de winkel hoeft om hem te laten reinigen.
Welke lens ga je erbij kopen ?

Groetjes, Anita
Terug naar boven Ga naar beneden
Marga
Scrap Addict Diva



Aantal berichten : 134
Leeftijd : 63
Registration date : 05-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1vr mei 23, 2008 9:57 pm

Anita schreef:
nicole stoute schreef:
Het wordt waarschijnlijk de Nikon D60. We hebben gisteren even de verschillen bekeken tussen de Canon EOS 400D en de Nikon.
Wij kwamen erachter dat de Nikon iets gebruiksvriendelijke was.

Nu nog even wachten op de centjes en dan aanschaffen lol!

Ik heb de Canon EOS 400D en het voordeel daarvan is dat hij sensorcleaning heeft en je dus niet steeds weer naar de winkel hoeft om hem te laten reinigen.
Welke lens ga je erbij kopen ?

Groetjes, Anita

De Nikon heeft dat ook. Is inderdaad erg belangrijk anders blijf je teruggaan naar de winkel. Het was voor mij vorig jaar ook doorslaggevend bij de keuze van mijn camera, toen zat het nog maar op heel weinig camera's. Maar ik geloof dat alle nieuwe dSLR's dat tegenwoordig erop hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://scrapsomemore.blogspot.com
Hanneke
Scrap Addict Team
Hanneke


Aantal berichten : 1655
Leeftijd : 40
Woonplaats : Ommen
Registration date : 03-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1vr mei 23, 2008 10:18 pm

Welk toestel heb jij Marga?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://scraps-n-stuff.blogspot.com/
Marga
Scrap Addict Diva



Aantal berichten : 134
Leeftijd : 63
Registration date : 05-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1za mei 24, 2008 10:30 pm

Ik heb de Olympus E-500. Ben er echt heel blij mee. Hij kwam toen heel erg goed uit de testen (maar daarna zijn er inmiddels weer nieuwe modellen van Olympus en diverse andere merken uitgekomen die weer beter zijn hoor Smile ) Maar op dat moment was hij gewoon een van de betere en voor een hele redelijke prijs. Voor mij waren een paar dingen doorslaggevend: als eerste het stofreductiesysteem, als tweede dat de kitlenzen van een veel betere kwaliteit waren dan de kitlenzen die bij andere camera's geleverd worden, dus minder extra kosten omdat je niet direct andere lenzen hoeft te kopen, en ook een heel groot voordeel vind ik het four/thirds systeem (dat heeft alleen Olympus, Panasonic en Leica) en die vergroot alle brandpuntafstanden 2x in plaats van 1,5x bij andere camera's. Hierdoor kun je met lichtere lenzen toe, dus een 200mm is vergelijkbaar met 400mm bij 35mm kleinbeeldcamera's, en bij alle andere dSLR's is dat 1,5x dus dat zou dan 300mm worden, dus moet je zwaardere grotere lenzen meezeulen voor hetzelfde resultaat.
Nou, het is een heel verhaal geworden zie ik, hihihi.
Maar die heb ik dus Smile
Ja... er is wel 1 camera die ik liever zou hebben, namelijk de Nikon D3 maar dat zal wel altijd een droom blijven, lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://scrapsomemore.blogspot.com
Hanneke
Scrap Addict Team
Hanneke


Aantal berichten : 1655
Leeftijd : 40
Woonplaats : Ommen
Registration date : 03-12-07

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1za mei 24, 2008 11:57 pm

Bedankt voor je antwoord, Marga lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://scraps-n-stuff.blogspot.com/
nicole stoute
Scrap Addict Princess
nicole stoute


Aantal berichten : 327
Leeftijd : 50
Woonplaats : Wassenaar
Registration date : 09-03-08

Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1zo mei 25, 2008 9:35 am

Het is de Nikon D60 geworden. We hebben er geen andere lens bijgekocht.

Nu even hopen op goed weer volgend weekend, zodat ik wat foto's kan gaan maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Welke camera? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke camera?   Welke camera? Icon_minitime1

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke camera?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» welke lijm

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Scrap Addict :: Algemeen :: Kletspraat-
Ga naar: